Total Pageviews

Popular Posts

Tuesday, January 25, 2011

Cara Mendapatkan Lesen Radio Amatur Di Malaysia




  1. Lawati http://www.skmm.gov.my/ untuk pemberitahuan Ujian Amatir (RAE) Radio.
  2. Download borang permohonan
  3. isi borang pendaftaran.
  4. borang  anda harus disertakan dengan 1 salinan kad pengenalan anda dan draft MYR50.00 bank atau money order ke "SURUHANJAYA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA MALAYSIA"
  5. Kirim ke pejabat SKMM terdekat.
  6. Tunggu surat pengesahan.
  7. jawab exam. 50% untuk lulus
  8. bila keluar keputusan, tengok http://rae.skmm.gov.my/
  9. kalau lulus, Isi semua borang permohonan apparatus assignment yang diperlukan, dua tanda tangan 9m's, callsign pilihan, dll
  10. Submit ke MCMC



p / s: untuk mendapatkan lesen penuh kelas yang kelas A, anda perlu duduk untuk menguji kod Morse lebih istimewa di HF Biasanya, anda boleh melihat notis RAE's setiap bulan April dan Oktober Hanya dua kali setahun ....

9 comments:

  1. Kalau kita masih tak berkemampuan (contohnya masih belajar dan tiada set radio), bolehkah kita ambil peperiksaan?

    ReplyDelete
  2. Bagaimana saya nak ambik Lesen ye..? Masih ada lagi

    ReplyDelete
  3. Salam...saya dah lulus exam tapi nak cari tandatangan 9M2 untuk AA pulak yg jadi masaalah

    ReplyDelete
  4. As'salam.. sama juga dgn saya dah lama lulus exam tahun 2013 lg, tahun depan last utk register. Mana nak cari tandatangan 9M2.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum tuan bagaimana caranya saya ingin berdaftar dan mnjadi ahli radio amatur,Ada tak alamat atau no Telefon untuk saya hubungi?.tk

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum tuan bagaimana caranya saya ingin berdaftar dan mnjadi ahli radio amatur

    ReplyDelete